הגר"ח: "יש לשאול את הרב נבנצל איך להתנהג בכותל"

    לפני ימים מספר הרב נבנצל שלח מכתב הממוען לרבנים הראשיים לישראל ובו ציין כי המתוווה אותו גיבש אביחי מנדבליט הוא הרע במיעוטו בכדי למנוע חילול גדול יותר. והא מסתמך על שיחות והוראות ששמע ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל
    יוסי צלניקר 1 Comment on הגר"ח: "יש לשאול את הרב נבנצל איך להתנהג בכותל"

    במענה לשאלת הרב רבינוביץ את מי ראוי לשאול את דבר ה' בעניינים הנוגעים להנהגה ע"י שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות • כזכור הרב עמאר התבטא "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון"

    צילום: בעריש פילמר
    לפני ימים מספר הרב נבנצל שלח מכתב הממוען לרבנים הראשיים לישראל ובו ציין כי המתוווה אותו גיבש אביחי מנדבליט הוא הרע במיעוטו בכדי למנוע חילול גדול יותר. והא מסתמך על שיחות והוראות ששמע ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יש הכרעה. מרן הגר"ח קנייבסקי קיבל בימים האחרונים מכתב מיוחד מהרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים ובו שואל הרב רבינוביץ את מי ראוי לשאול את דבר ה' בעניינים הנוגעים להנהגה ע"י שריד בית מקדשנו בשאלות פרטיות וציבוריות.

    הגר"ח השיב בכתב ידו "את הרב אביגדור נבנצל".

    כזכור לפני חודש התראיין רבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר למרדכי לביא ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי' לעובדה שגדולי ישראל אישרו את ההסכם עם 'נשות הכותל' ואמר כי "מה שאומרים בשם הגדולים צריך עיון, ואני לא ארחיב את הדיבור בזה".

    בהמשך הרחיב הרב עמאר והסביר את דבריו, "הרב רבינוביץ סיפר לי שהתייעצו עם שני גדולים, הגדולים האלו אני לא יודע אם הם במצב היום ששייך.., אולי הם בגילאים כאלו שאני לא יודע", רימז רבה של ירושלים שכביכול גדולי ישראל שנתנו את אישורם למתווה נשות הכותל – הם מבוגרים מידי ולא מסוגלים להחליט בענין, לדבריו, "מן הראוי היה להרחיב את היריעה ולשמוע עוד דעות".

    IMG-20160302-WA0055

    לאחר שפרצה סערה ציבורית עזה אמרו אנשי הרב עמאר כי לא הייתה כוונתו לגדולי ישראל ורמזו שהוא כיוון לאחד מרבני ירושלים. היום מקבל הרב נבנצל חיזוק ממרן הגר"ח.

    לפני ימים מספר הרב נבנצל שלח מכתב הממוען לרבנים הראשיים לישראל ובו ציין כי המתוווה אותו גיבש אביחי מנדבליט הוא הרע במיעוטו בכדי למנוע חילול גדול יותר. והא מסתמך על שיחות והוראות ששמע ממרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

    בנוסף הוא מציין כי "על הרבנות הראשית לחזק את ידי רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ, אשר אני מעיד עליו שבמשך שנים עושה עבודת קודש בחוכמה ובתבונה כנגד עוקרי הדת ומחלליה באחריות עצומה ובהתיעצות עם גודלי ישראל. ואני סומך עליו בכל ליבי בעבודתו לשמור על שריד בית מקדשינו שינהגו בו בקדושה ובטהרה ואשריו ואשרי חלקו".
    IMG-20160225-WA0088-480x640



    1 תגובות

    מיין תגובות